7.2.13

Zdrowa przekaska


Dzisiaj mamy dzień objadania się pączkami, oponkami i faworkami. Żeby sumienie za bardzo się nie odzywało, zdecyduję się na coś zdrowszego do przegryzienia;)


Składniki:


Dlaczego akurat te?
Bo olej lniany jest chyba najzdrowszym olejem, jaki świat widział. Pozytywnie działa niemal na wszystko, a na dodatek ma głęboki, wyrazisty smak. Na tyle wyrazisty, że możemy sobie odpuścić chemiczne mieszanki do sosu sałatkowego w stylu "sos grecki, francuski, etc."

Hummus jest produktem ekologicznym, wegańskim i bezglutenowym. Ma też w sobie dużo białka, dlatego powinien być stałym punktem w menu każdego wegetarianina (i nie tylko). Ponad to jest źródłem żelaza, witaminy B6, kwasu foliowego i błonnika. 
Świetnie smakuje i jest dostępny w różnych wersjach smakowych- od tradycyjnej wersji (ciecierzyca, tahini, czosnek, oliwa, sok z cytryny), po hummus z suszonymi pomidorami, kolendrą i cytryną, pieczonym bakłażanem, czy wersję libańską (dużo ostrzejszą, z dodatkową ilością tahini). 
Raz podjęłam się zrobienia własnego hummusu i powiem szczerze- najlepszy to on nie był;)
Tutaj sprawdził się jako smarowidło pod dodatki (dużo zdrowszy, niż ciężkie, majonezowe sosy)

Feta jest fajnym, świeżym akcentem, sałata- zawsze i wszędzie. Możecie dodać rukolę, ma bardzo wyrazisty smak.  A tortilla to taka odmiana. W końcu ile można jeść kanapki?;)

1. Tortillę smarujemy hummusem. Ja użyłam trzech smaków (tradycyjnego, z suszonymi pomidorami i z kolendrą)
2. Wrzucamy sałatę. Jaką kto lubi :) Możecie też dodać ulubione warzywa.
3. Rozkruszamy fetę (to wersja leciutka i szybka, możecie też dodać filet z kurczaka obsmażonego w curry, albo rybę- ja tak zrobię na obiad;)
4. Wszystko polewamy olejem lnianym. Dodaje smaku i jest baaardzo zdrowy.

e voila!;)


Po co Wy sięgacie, kiedy jest za wcześnie na obiad, a za późno na śniadanie..?;)


9 komentarzy:

  1. uwielbiam tortille, uwielbiam uwielbiam! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypiekasz, czy wcinasz na surowo, jak ja?;)

      Usuń
  2. też mam dziś gdzieś pączki. często przyrządzam tortillę z warzywno mięsnym farszem, sosem czosnkowym i żółtym serem, z resztą tych wariacji jest mnóstwo. jednak zawsze na ciepło. Twojej wersji nie jadłam nigdy, w ogóle to chyba nigdy nie próbowałam hummusu, chyba czas to zmienić, bo widać nie taki diabeł straszny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie polecam;)

      Fajne danie z tortilli to quasedillas- na placku tortilli smarujesz sos pomidorowy, do tego ser, warzywa, mięso (co lubisz) i na wierzch ser. To przykrywasz kolejną tortillą i do piekarnika (ew. na grilla).

      Wychodzi rewelacyjne danie na spotkanie ze znajomymi:)

      Usuń
  3. Jeszcze tego nie jadłam, ale może kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zrobiłam się głodna .... te Twoje kęsy znikające przemawiają do mnie, czas najwyższy iść do lodówki po coś ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha...
      Polecam się na przyszłość w razie braku apetytu;)

      Usuń
  5. nigdy nie przyrządzałam domowej tortilli, ale czas to nadrobić, bo Twoja wygląda przepysznie! i do tego jest zdrowa :)

    OdpowiedzUsuń

Dodaj komentarz:)