4.3.13

Ranking


Jakiś czas temu pisałam Wam, że mam zamiar pochylić się nieco nad tematem suchego szamponu. Właśnie nadszedł ten moment. Poużywałam, potestowałam i jestem gotowa zrobić mały ranking suchych szamponów. Będzie o wersji dla wygodnych, dla oszczędnych, dla Mamusiek i dla eko fanów. 
Ciekawe, w której grupie się odnajdziecie?:)




Na pierwszy ogień produkt, który zrobił furorę w internecie. Ma go niemal każdy. Jak nie z glossyboxa, to wylicytowany na Allegro od mikroprzedsiębiorców sprowadzających kosmetyki z Wielkiej Brytanii. Bogactwo zapachów i kolorów (bo jest wersja szamponu pogłębiającego kolor włosów) sprawia, że każdy chce mieć swoją cudowną buteleczkę. Ja też, a co!:)

Największym plusem jest forma dozowania szamponu. Wystarczy psiknąć i produkt już jest na swoim miejscu. Ręce czyste, włosy (prawie) też.
Zapach- z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Wiśnia, kokos, koronka, dzikość, kwiaty...:D Niektóre utrzymują się na włosach dosyć długo (kokos), inne znikają wraz z wyczesywanym talkiem (koronka). 




A teraz minusy...
Przede wszystkim- wydajność. Używam go raz w tygodniu. Zwykle, przy takim użytkowaniu, szampon wystarcza mi na kilka ładnych miesięcy. Ten- niespecjalnie. 1.5 miesiąca i koniec.
Jak na taką cenę, jest to zdecydowanie za krótko.

Dostępność- wyłącznie przez internet. 

3/6




Czyli opcja dla Mamusiek. Wiecznie zabieganych, bez chwili wytchnienia, z trudem znajdujących czas na siku, a co dopiero na umycie włosów:P (ok, żartuję:)

Jak go użyć? Wysypuję odrobinę pudru na dłoń i opuszkami wsmarowuję go u nasady włosów.  Jest to trochę czasochłonne i mniej wygodne, niż w przypadku szamponu w sprayu, ale bardziej precyzyjne i nie pozostawia tak dużo białych śladów. Ma ładny, dziecięcy zapach, a działaniem wcale się nie różni od Batiste.


Wydajnością i ceną bije Batiste na głowę. 
7 zł za min. pół roku używania to złotówka z kawałkiem miesięcznie. Malutko:D
5/6




Teraz coś, co niektórych może zadziwić, a ekomaniaków zachwycić. Mąka ziemniaczana. 
Taki naturalny talk:) Świetnie działa jako suchy szampon. Odpowiednio naniesiony na włosy jest niewidoczny, a działa tak jak puder, czy B. 
Jest bezzapachowy, co dla jednych jest wadą, a dla innych nie. Dla mnie to zdecydowany plus. Należę do grona osób perfumujących włosy. Miło, kiedy one pachną tylko Euphorią, a nie Euphorią z domieszką czegośtam...:)

Wydajność? Hmm... Tu jest 0,5 kg mąki... Myślę, że wystarczy na lata. Cena? Jak do tej pory, bezkonkurencyjna:)
Jedyne, co może odstraszyć od mąki ziemniaczanej to jej tekstura. tak... skrzypi pod palcami. 
5/6


Ostatnio używam na zmianę wszystkich trzech produktów i nie widzę żadnej różnicy w działaniu. Ogromne różnice są za to widoczne w sposobie nakładania, zapachu, lub nie, wydajności i cenie.






10 komentarzy:

  1. Zaciekawiłaś mnie faktem,że mąka lub puder mogą pełnić podobną funkcję jak suchy szampon :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niby takie oczywiste rozwiązanie, jednak ja nie wpadłabym na to :) Zastanawiam się nad kupieniem szamponu Batiste.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe....... Nie wiedziałam, że mąka ziemniaczana ma takie zalety :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wow nie wiedzialam nawet ze takie cos moze zastapic suchy szampon ekstra

    OdpowiedzUsuń
  5. chyba wypróbuję, bo strasznie mnie zaciekawiłaś!

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo ciekawy post!
    nigdy nie używałam suchego szamponu, ale na pewno kiedyś wypróbuję któryś z zaproponowanych przez Ciebie sposobów :)
    chociażby mąkę ziemniaczaną ;d

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę, że wpadłaś na taki pomysł jak ja :D
    Ostatnio testowałam mąkę ziemniaczaną i powiem szczerze, że byłam pod wrażeniem. Jednak suchy szampon stosuje tylko w awaryjnej sytuacji, gdy muszę nagle wyjść a moje włosy są w strasznym stanie, nie wyglądają dobrze. Wtedy sprawdza się znakomicie aerozolowy suchy szampon ;) i jest błyskawiczny w aplikacji ! To go przewyższa ponad te metody.

    OdpowiedzUsuń
  8. Stosuję mąkę ziemniaczaną lub talk do ciała od jakiegoś czasu, ale dość rzadko to robię. Efekt zadowalający :)

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny post! zastanawialam sie nad kupnem takiego suchego szmponu,bo czasem nie zdarze przed wyjściem ich umyć a to świetne rozwiązanie,balam sie tylko zeby nie zostawiał białych śladów na skórze głowy .
    zapraszam do siebie
    http://forward-pola.blogspot.com/

    P.s uwielbiam tą ciemną Euphorie cK :)ajjjjj:)

    OdpowiedzUsuń

Dodaj komentarz:)