17.4.13

Wlosomaniactwo- miesiac drugi


Gdybym miała podsumować jednym zdaniem stan moich włosów podczas drugiego miesiąca włosomaniactwa, bez wahania powiedziałabym "bad hair month". 



Kłaki układały się jak chciały, przetłuszczały "pod spodem" i puszyły się "na wierzchu", a ja czułam mega frustrację- poświęcam im ogromne pokłady czasu i uwagi, zwykłe mycie włosów zamieniłam w prawdziwy (kilkugodzinny) rytuał, a one zachowywały się jak rozwydrzony dzieciak. 


No nic, trzeba zacisnąć zęby i powtarzać sobie, że to minie.
Na pewno odczułam skutki mycia włosów bardzo łagodnym szamponem bez robienia przerw na szampon z detergentem i nadmiernego olejowania- włosy stały się strąkowate, szybko się przetłuszczały i wyglądały naprawdę okropnie. 


Co trzecie mycie używam szamponu Syoss (bez silikonu, ale z detergentem) i znacznie ograniczyłam olejowanie (częstotliwość i ilość olejku). Dodatkowo na końcówki nakładam masło shea- podobno dla porowatości moich włosów sprawdza się lepiej, niż olejek arganowy. 

Kolejną zmianą jest gumka- pod postem z urodzinową wishlistą jedna z czytelniczek napisała, że metalowa końcówka na gumce bardzo niszczy włosy (że też na to nie wpadłam!:)) W rossmanie znalazłam gumkę dużo bardziej delikatną dla włosów, z miękkiego, futerkowego materiału. 

Dowiedziałam się też, że osuszanie włosów ręcznikiem to dla nich niemała tortura. Zmieniłam ręcznik na bawełnianą koszulkę- jest tak samo skuteczna, a dużo bardziej delikatna:)

Lekarstwem na puszące się włosy jest żel z lnu. Nie niweluje go w 100 procentach, ale jest lepiej. 


Włosomaniaczki, zwracam się do Was o pomoc- co powinnam zmienić, czego zaprzestać, jaki zabieg dodać?:)
Aha, kolejne pytanie- od niedawna dosyć regularnie chodzę na basen. Wiadomo, włosy się moczą (w chlorowanej wodzie:/). Co robić? Myć po każdym wyjściu z basenu? 




7 komentarzy:

  1. ale Ty dbasz o te włoski :)
    jeśli chodzi o mycie włosów po basenie to ja myłabym po każdym wyjściu z basenu. chlor nie działa dobrze na włosy ..

    OdpowiedzUsuń
  2. A jak się spisuje ta szczotka Tangle Teezer?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie świetnie, chociaż i tak mnie ciągnie, ale moje włosy to jakieś z kosmosu są, nie dogodzisz im :D

      Usuń
  3. Ja ostatnio usłyszałam o metodzie OMO i zamierzam wcielić w życie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo skuteczna, polecam:)
      Ale nie zapominaj o oczyszczeniu włosów mocniejszym szamponem raz na jakiś czas- mądra polka po szkodzie radzi;)

      Usuń
  4. Ale szybko włosy Ci rosną ;) Ja jak chodziłam na basen to myłam za każdym razem, niestety i zapach i stan włosów tego wymagał :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie ładne włoski :) szybko rosną :)

    OdpowiedzUsuń

Dodaj komentarz:)